Tuesday, May 20, 2008

sejarah tercipta lagi~

ALOR STAR: Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad yang juga ahli Umno seumur hidup, semalam mengumumkan keluar daripada parti itu, berkuat kuasa serta-merta. Dr Mahathir menegaskan, tindakan itu diambil kerana beliau hilang kepercayaan terhadap kepemimpinan Umno sekarang, terutama Presiden parti, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi yang didakwanya gagal memperjuangkan nasib bangsa Melayu. "Saya dengan ini mengumumkan keluar parti hari ini sehingga Presiden Umno yang juga Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah meletakkan jawatan. "Saya juga meminta ahli Umno yang sayangkan parti, mengambil tindakan yang berani ini untuk keluar parti dan kita menyertai semula Umno apabila Datuk Seri Abdullah melepaskan jawatan," katanya di hadapan lebih 1,500 hadirin, kebanyakannya ahli Umno Kedah pada majlis dialog 'Nasib Kedudukan Bangsa Melayu' di sebuah hotel di sini semalam. Dr Mahathir membuat pengumuman itu sebagai menyahut cabaran seorang hadirin pada majlis berkenaan yang meminta beliau terlebih dulu mengumumkan keluar parti. Sebelum itu, dalam ucapan kira-kira sejam, beliau mencadangkan ahli Umno supaya keluar parti secara sementara bagi memaksa Abdullah meletakkan jawatan dalam parti dan kerajaan. Bagaimanapun, Ismail Jaziz yang mewakili sebuah badan bukan kerajaan memperjuangkan hak orang Melayu, mencabar Dr Mahathir mengetuai usaha berkenaan supaya boleh dicontohi ramai lagi ahli Umno. Berikutan itu, Dr Mahathir mengumumkan keluar parti dan disambut tepukan gemuruh hadirin. .........nk tau byk lg korang bc kat www.bharian.com.my or kat blog beliau www.chedet.com #komen akU# xtau la nk ckp cner..sape la aku nie kn..bkn penganalisis politik ke hape..PRU12 hr tu pn xleh pgkah lg cz x ckup umo...tp xtau la.. tetiba terdorong nk say sumthing kat sini.. ape yg ak nk ckp kat sini bkn la nk kutuk ke hape..juz saje nk bg meriah skit dgn cover story kbykn paper hr ni..jgn nk suE ak lak key..hik3..sib baik tgk brita kat tv3 smalam...jarang nk tgk berita2 nih..hehe..terkezut badak bile dgr bapak permodenan kite tu nk kuar dr umno..siap ajk lg ahli2 umno yg lelain tuk follow mcm dia..kuar dr umno..ape kes ni tun..tetibe je wat kptsn cgitu..sjk pak lah jd pm,tun asik je nk salahkn pak lah wat keje x betol..kalo x silap tun jgk yg pilih pak lah jd pm dulu.. haih..nk je ak tnye tun adekah beliau rase menyesal sbb pilih pak lah jd pengganti beliau..huhhuhu..dgn mcm2 provokasi yg sdg berlaku kat kaum melayu n negara mesia skg nih,rase cam malu lak ngn kaum2 lain n negara2 luar ..haih..kate united malay national organisation..tp x united pown..slalu je nk gado2 manje..bwat malu kaum jer..dr pemimpin tertinggi smpai la akar umbinyer.. ntah la,kdg2 rase mls nk msuk cmpur dlm hal2 org dewasa nih tp cner ngn masa dpn nnti?? org2 muda cm kite je yg tggal n yg akn menerajui kepimpinan negara mesia yg terchenta nih.. xkn tyme tu pown melayu n malaysia still nk gado2? stop sini dlu la..ak nk smbung bace blog che det kita..cm best jer blog beliau.. pikir2 kn dan slamat beramal~ +peace+

5 comments:

  1. wah, dah pandai politik lak....

    hepi besday BTW...

    ReplyDelete
  2. hahhhaha..biaso2..

    thanx 4 da wiSh..
    adiah mn wey?? hihhi

    err,BTW tu gapo??
    x penah dgr plk..huk3~

    ReplyDelete
  3. By The Way...

    ade paham...

    ReplyDelete
  4. paham cikgu..

    *saje je wat x phm
    hehhe~

    ReplyDelete