Thursday, June 5, 2008

full taNk and full tOng

Tepat kol 12am hr nie,rege minyak petrol n diesel dh pn NAIK..sib baik la ak n aiman smpat bwk mis red n encik black ke petrol station yg berhampiran..sblm ni x penah2 nyer msuk caltex tu cz petronas yg kat sbelah dia xleh msuk langsung! tp mlm td terpaksa brebut n beratur2 lak tuk isi minyak kat caltex..xpe la,jnji petrol msuk tangki..huk3..wat the *** rmai gler org bersusun2 kat situ..yelar sume nk isi minyak kn..sape xnk woii..beza dkt ngn singgit tu..smbil2 tggu turn tu,smpat gak meng-snap gmbo skeping dua..hehe..layan gmbo bwh nie..gmbr menunjukkn kete kami yg tgh beratur d ats jln raya yg anda mgkin x kelihatan mana stesen myk tersebut..kalo nk tau stesen myk tu berada dkt signbard biru kat dpannn tue~

Memula ak n aiman bwk mis red jer g petrol station..encik black xyah lg..igt nk g tgk dlu kat sana petrol ade lg ke x..maklum la tyme tu da kol 9mlm..takot gak bler smpai je turn kami,minyak buat2 abis lak..x ke naya tggu lama2,rugi minyak lg ada..huk3. gmbo ni setelah sejam kami tggu turn..gmbr menunjukkn kete kami smakin hmpir ngn stesen myk itu..hehe~

Namun,setelah tggu dgn penuh sabar n tawaduk,tepat kol 10.48malam,akhirnye smpai gak turn mis red utk di isi minyak.. “full tank deh” kata aiman kpd pekerja stesen myk tu Fuhh..lega..sempat gak isi penoh..pastu kitorg balik and decide tuk bwk encik black plk g isi myk..sempat x sempat gak la..tyme tu dh kol 11pm..tp kitorg tekad utk redah jer demi tangki minyak encik black..hehhhe.. Dlm dok kalut2 tu jmpe lg x-jiran kami dlu..diorg pn balik ambik kete lg satu gak..huhhu..n akhirnye jam 11.45pm tangki encik black dan setong minyak utk motor aiman kami bwk balik dgn hati yg gumbira..lallalala~ masa nk balik tu terdetik rasa kesian kat kete2 yg tgh tekun beratur lg wlpn jam suda menunjukkn angka 11.50pm..hurmm..nsib korang laa~ aisehh..lps ni xleh sesuka hati dh la nk g ronda2 kota raya..kene berjimat cermat nih..huk3.. reti kah aku?? hehhe~

2 comments:

  1. hahaha...minyak naik deh...lepas ni nak kuar pikir dua tiga kali la..

    ReplyDelete
  2. derita beb. minyak naek.

    ReplyDelete